Zaterdag, dag 9

7 augustus 2021 - Stellata, Italië

Goeie morgen

We zijn iets vroeger uit de veren dan de afgelopen dagen. De wolken komen opsteken en na het ontbijt vertrekken we richting mooier weer naar een agriturisme in Stellata ☺️. Het is toch opmerkzaam dat het weer hier in Garda erg snel kan omslaan door de bergen die dichtbij liggen.

Rond 13.30u komen we aan. De agriturismo ligt aan de Po. De Po is een rivier in Noord-Italië. Het is de langste Italiaanse rivier. De rivier is ongeveer 652 kilometer lang en loopt van de berg Monviso in de Cottische Alpen ( Alpi Cozie) in oostelijke richting via onder andere Turijn, Piacenza en Ferrara naar de Adriatische Zee, waar hij een delta vormt.

We bellen aan de poort en worden verzocht te wachten tot 15u. Geen probleem, dan eten we eerst iets in de camper. Er komt ook een Zwitsers koppel aangereden met de fiets. Zij hebben spijtig genoeg niet gereserveerd, dus ook geen plaats. Na een leuke babbel geven we de mensen nog iets fris mee om te drinken voor onderweg.
Even later komt ook een Nederlander aan die denkt dat de agricamping van hem is. Hij schiet ons voor, kan niet wachten, echt onbeleefd. Maar ja…

We krijgen een plaats onder de bomen. Rond het zwembad staan struiken. De ligstoelen staan op het gras. Een vreemde opstelling, maar het (zout)water is verfrissend.
Het aperitiefje smaakt en even later bakken we frietjes in de oven met biefstuk, kip nugget's salade en tomaatjes.

De kindjes spelen nog even bij een klein tuinkasteeltje en plots komen ze al krijsend en in paniek naar ons toegerend. Kobe en Ari zijn allebei gestoken door een bij. Ari zelfs verschillende keren. De zoon van de eigenaar heeft het al snel gezien en verzacht de pijn van de beten met een stiftje. Het gaat vrij snel over. Even later zoeken de eigenaren de bijennest en verwijderen ze het beiennest.

Een avondduik voelt heerlijk aan en de kids spelen nog tot laat met ‘vriendelijk’ Nederlandse kindjes die er in een huisje logeren. Zo geraken wij ook aan de praat met hun ouders.

Slaapwel en tot morgen