Zaterdag, dag 30

28 augustus 2021 - Leutasch, Oostenrijk

Goeie morgen

Het was een koude nacht in de bergen. Het regent al sinds 7 uur. Gelukkig hebben we een goeie verwarming.
Om 8.30u werden we gewerkt door gebons op de deur. De Duitse eigenares was er om haar geld te ontvangen. Iets later op de ochtend en iets vriendelijker mocht ook… 🙃.

Na toch nog een uurtje aan de elektriciteit te kunnen liggen beslissen we om naar de plek te rijden waar het avontuur (de wandeling) begint. Dan zien we wel of het nog regent of niet wanneer we er aankomen. We rijden een klein half uurtje.

We parkeren ons en trekken onze wandelschoenen aan. Het druppelt wel, maar we hebben er zin in! Jassen genoeg voor Kobe en Ari, maar wij hebben geen jassen mee, maar hoe nat kan je worden… 🤣.

De wandeling langs de bergwand boven het helder kolkend water onder ons is super! De kers op de taart is de waterval. Daarvoor moeten we afdalen van een hoogte van 1850 meter naar 80 meter. Het pad gaat dwars door het bos. Onderweg komen we veel trollen tegen. Leuke gedaan!

Voor we bij de waterval zijn drinken we een warme chocomelk. Zelfs Ari! Dat zegt al veel over de temperatuur. Ondertussen zijn we vier waterhoentjes, doorweekt van de regen tot op onze huid. De waterval daarentegen indrukwekkend (en luid). Het wandelen waard!
En nu terug klimmen van 80m naar 1850 meter.

Terug bij de mobilehome zijn we door en door nat 💦. Maar wat is het toch leuk als je je eigen douche mee hebt. Het warm water doet suuuuperveel deugd.

Nu moeten we enkele 100den kilometers kunnen rijden en dat doen we. Na enkele fikse regenbuien stoppen we, dit is ondertussen een traditie, bij een MC Donalds. En het smaakt!

We rijden nog door tot middernacht tot een beetje voor Saarbrüchen, dan moeten we morgen nog zo’n 4 uur en half rijden voor we thuis zijn.

Slaapwel