Zondag, dag 3

1 augustus 2021 - Lana, Italië

Goeie morgen

Vorige nacht werden we af en toe wakker door hevige bliksemschichten.

Gans de regio zit onder de donderwolken. We leggen de camperapp naast de buienradar. Het zou zonde zijn om enkele dagen in de regen te moeten doorbrengen, dus ontbijten we en off we go richting Bozen. Onderweg bellen we naar een camperplaats.

De tweede eigenaar die we aan de lijn krijgen heeft nog een plaats voor ons.

Na enkele uren file ( doordat we langs het Gardameer moeten rijden) richting Veneza komen we aan in een dorpje Cervarese santa Croce bij Padua. De agriturismo ‘buona terra’ wordt er uitgebaat door vader en dochter. Het regent een beetje en de dochter toont enkele plaatsen onder de paraplu.

We vinden al gauw ons stekje en installeren ons. De weergoden zijn ons gezind en de de zon komt door de wolken piepen.

Terwijl we de zon zien willen we ervan profiteren om een duik te nemen. Het water is zalig warm! Kobe en Ari krijgen hier toch nooit genoeg van 🤣😎.

Wanneer we terug zijn bij de camper horen we gedonder die dichterbij komt. Het begint hevig te waaien en voor we het beseffen staan papa en ik buiten om al onze spullen in veiligheid te brengen (en ook de spullen van de buren).

Na een klein uurtje is de bui over en kunnen we genieten van een mooie avondzon en de regenboog.

Om 22u kruipen de jongens onder de wol en kijken wij nog naar een Italiaanse film op Netflix.

Buona notte e dormi bene