Zaterdag, dag 2

31 juli 2021 - Cervarese Santa Croce, Italië

Goeie morgen.

Het is 09.30u wanneer we wakker worden. De zonnestralen schijnen de camper binnen. Wat een heerlijke manier om de dag te starten. We eten een boterhammetje en gaan terug de snelweg op richting Lana, regio Tento.

We stellen de gps in. Graun im Vinchgau mag zeker niet ontbreken op onze doorreis. We hebben gelezen dat ze het stadje, dat ondertussen 70 jaar onder water gezet werd om andere steden te redden, aan het leeg trekken zijn. Razend benieuwd vertrekken we…

Zonder file bereiken we onze tussenstop. En ja hoor, we zien veranderingen. Er werd een dam aangelegd waardoor je te voet rond de kerktoren kan wandelen. Spijtig genoeg is het beginnen regenen en staat het padje halverwege onder water. MAAR… we hebben het toch weer gezien.

We hebben een resort gevonden in Lana waar er zowel een binnen- als buitenzwembad is. Wanneer aankomen is het nog steeds aan het regenen en is het iets drukker dan verwacht. We checken in om snel ons zwemgerief aan te trekken om het binnenzwembad onveilig te maken. En… we zijn alleen ☺️. Het zwembad ligt in de kelder en is erg gezellig. Papa gooit de kids in het water ( al zegt een bordje dat je niet mag springen 🙉🙈🙊). Plezant gewoon! Dit hadden we wel even nodig om echt in vakantiestemming te komen. Want het Belgisch weer deed ons eerder aan de herfst denken.

Hongerig gaan we naar de camper en beslissen we daar unaniem om eten te bestellen. En… dat was een goeie beslissing. We kunnen het eten afhalen en alles werd geserveerd op borden. Papa en Nigel lopen over en weer. Mmmm, het ruikt niet alleen heerlijk, het smaakt ook verrukkelijk. Tegen 23u gaan de kindjes naar bed en begint het te onweren.

Al snel vallen ook onze ogen dicht en kunnen we de nacht vol onweer in.

Slaap zacht