Zondag, dag 24

22 augustus 2021 - Valeggio Sul Mincio, Italië

Goeie morgen

Vandaag moeten we een 300-tal km rijden om iets dichter bij het Gardameer te komen. Onze reis begint in te korten en aan het Gardameer is het mooi weer en er is van alles te doen!

We hebben een slaapplek gevonden bij Valeggio sul Mincio zo’n half uur onder het Gardameer.

Het is zondag en veel Italianen moeten morgen terug aan het werk en dan merken we. File, file, file. We doen er 6 uur over. Maar ja. Dit moest toch gebeuren.

De eigenaar van onze nieuwe plaats is nogal gesteld op regeltjes. Ik vertel dat we de familie Janssens zijn die gisteren gebeld hebben om een plaats te reserveren, maar we worden er al snel op gewezen dat telefoneren geen reservatie betekent …’ ik ken jou niet’  zegt de eigenaar. Dus wanneer iemand eerder aankomt is je plaats weg. Mochten we geen 6 uur gereden hebben staken we de camper in achteruit, maar om 17u vind je nog moeilijk iets anders. De stroom moet betaald worden met een kaart. De douches ook… de plaats die we toegewezen krijgen ligt te ver van de stekkerpaal. Dus nog eens de camper verplaatsen. En dan staan we goed… we leggen ons zeil op de grond en… nee, nylon mag niet, dat is niet goed voor zijn gras.

Deze eigenaar ontneemt elke camperaar het gevoel van vrijheid, het leven in en met de natuur weg. Heel spijtig.

Voor de rest is alles netjes en is het zwembad meer dan oké.

Na het avondeten (waar Ari nogal lastig moest doen) gaan we wandelen. Een lange dag in de auto doet niemand goed. Bij het aankomen reden we over een brug, waaronder heel wat water stroomde. Het was er iets dieper gelegen een dorpje te zien. Op de rivier de Mincio lieten de Visconti's uit Milaan een dam ontwerpen, dit werd de latere brug Ponte Visconteo. Dit bouwwerk dateert van de jaren 1393-1994.

Wat hebben we toch soms een goeie ingeving 😇🤣. Suuuuuupermooi is dit! De avond valt en we wandelen door de gezellige straatjes aan het water van het middeleeuws dorpje. De kleine winkeltjes, de terrasjes, de sfeerverlichting en het samen kunnen genieten van dit alles maakt dat we alweer een geslaagde dag achter de rug hebben.

Bekaf van het wandelen vallen we als een blok in slaap 💤 😴.

Morgen is het een speciale dag en dat gaan we vieren ...

A domani