Zaterdag, dag 16

14 augustus 2021 - Gubbio, Italië

Buona giornata

Vandaag gaan we de stad Gubbio bezoeken. Waar we nu staan betalen we elke dag (extra) voor het gebruik van het zwembad. Misschien staan we deze avond op een area sosta, dus geen afkoeling. De jongens maken bij deze nog eens gretig gebruik van het zwembad.

Wanneer ik ga afrekenen vraagt de eigenaar of we de douches gebruikt hebben (nee) en het zwembad… (nee… wij zwemmen… 🙈🥶) ik weet het... ‘shame on me’. Maar zo betalen we maar 20€. Hehe.

De area sosta is goed te vinden. Voor 10€ parkeren we hier 24 uur en stoppen we 3 € in de automaat om aan de elektriciteit te hangen. Het is even wandelen voor we het dorp op de berg/ heuvel zien liggen. Maar amai! Hoe indrukwekkend!

Een ruïne is het eerste wat in het oog springt. Daarna wandelen we door naar de stad. Gelukkig zijn er 2 publieke liften die ons naar hoger gelegen gebieden brengen, maar toch blijft het een kuitenbijter van een wandeling. We stappen door tot we boven de stad kunnen uitkijken. Hier zijn geen woorden voor!

Papa zoekt toch nog een camperplaats om ons eventueel te kunnen verfrissen. Een half uurtje verderop ligt een camping.

Het is er erg druk. Dit zijn we niet gewoon. De jongens amuseren zich wel! Er staat een ping-pong tafel die erg geheert is… Kobe en Ari zouden het liefst tot een gat in de nacht spelen, zonder hun plaats af te staan aan andere kinderen. Maar iedereen wil eens spelen, dus blijven wij achter met 2 boze jongens, die ‘nooit iets mogen van ons… ‘

Maar alé bon, We hebben toch een heel mooie stad gezien vandaag!

Slaapwel xxx