Donderdag, dag 14

12 augustus 2021 - Acqualagna, Italië

Goeie morgen

De dag start. De zon schijnt op de bergtoppen verderop. De zonnestralen komen stilletjes aan dichterbij. Mooi om te zien en het beloofd een mooie dag te worden.

Nog even vertellen dat het loslopend wild van gisterenavond toen de zon opkwam deze morgen haar weg terugvond naar de stal. De koeien graasden eerst nog op de plaats waar de campers stonden, tussen de wasdraden en onder de luifels door. Grappig! Onze stormkit voor de luifel stond uit. Verschillende koeien kwamen eraan ruiken… al blij dat het gele touwen waren en geen rode 😂.

Kobe en Ari speelden gisteren met onze Duitstalige buren en het lijkt goed te klikken. Leuk om te zien hoe kinderen zo goed communiceren zonder dezelfde taal te spreken. Voor we het weten hebben we 6 kinderen 🤪. Onze dag wordt gelijkgestemd met die van de buren. Wanneer zij gaan zwemmen willen Ari en Kobe dat ook. Maar we vinden het oké.

Deze avond is het pizza avond in de agricampeggio. Je betaald per persoon en je mag pizza eten zoveel je wil en de drank is inbegrepen. ( de buren zijn ergens anders gaan eten). Ik kan niet meer bijhouden hoeveel verschillende soorten pizza ze geserveerd hebben, maar het heeft echt gesmaakt! Ari eet spijtig genoeg niet graag pizza, maar… ( papa wist dit al) was de laatste pizza er eentje met nutella ☺️. En als er nu iets is wat Ari lekker vindt … Kobe heeft gesmuld van alle pizza’s. Een echte Italiaan 🥰. Papa en ik hadden gehoopt op een rustige ontspannen avond, maar Kobe en Ari waren niet flink. In plaats van een rustig gesprek aan tafel werd het een gezaag van 'wees stil, zit op uw stoel, wees eens rustig, eet eens'. Pff… geen idee waarom het soms zo lastig kan zijn, maar bon We hebben toch buiten kunnen eten, wat we in Meulebeke niet hadden moeten doen.

De was die we in de namiddag deden was droog wanneer we om iets na 22u terug bij de camper aankwamen.

We zoeken nog even naar een nieuwe camperplaats voor morgen en spotten vallende sterren.

Slaap zacht xxxx