Dinsdag, dag 12

10 augustus 2021 - Pennabilli, Italië

Goeie morgen

Na een verkwikkende nachtrust en buiten ontbijten te hebben rekenen we af ( 80€ voor 2 nachten en het gebruik van het zwembad). We gaan de weg terug op.

Misschien komen we binnen 2 weken terug naar dit plaatsje. We zien wel waar het avontuur ons brengt.

De autosnelweg nemen we niet. De krinkeldewinkel baantjes brengen ons wel ergens.

Na een uurtje rijden zien we een kasteeltje op een bergtop met daarbij een dorpje. We vinden al snel parking. Het is er zo authentiek mooi. Smalle steile straatjes brengen ons tot bij het kasteel ( Rocca fregoso sec xI ) met een adembenemend uitzicht. In elke kamer van het kasteel wordt een ander sprookje geïllustreerd.

Het Fregoso fort is een versterkt gebouw gelegen in het dorp Sant'Agata Feltria, in de provincie Rimini, regio Emilia Romagna, op de zogenaamde Sasso del Lupo. Van 1474 tot 1660 woonde de familie Fregoso er, oorspronkelijk afkomstig uit de Republiek Genua en nauw verwant aan de da Montefeltro, hertogen van Urbino. De uiteindelijke realisatie, zelfs bij gebrek aan documenten, wordt toegeschreven aan de beroemde architect Francesco di Giorgio Martini. [1]

We brengen lekkers mee van de bakker, kopen een flesje wijn voor onze buurman; truffelolie voor onszelf en gaan terug op weg.

We rijden over en rond de bergtoppen en heuvels heen. We zien opnieuw iets moois. Een kruis op een bergtop met daarrond een kerk of zo, genoeg om de handrem op te trekken en er naartoe te wandelen. En AMAI!!! Dit is niet normaal. De foto’s zeggen genoeg.

De wandelling is pittig, maar meer dan de moeite waard!

Vanop de bergtop zien we enkele campers staan. We bellen ( enkele malen, want de Italianen houden van een middagpauze tot rond 15u) en ja! We kunnen er nog bij. Straks even bellen naar I Conti want die verwachten ons vandaag, maar als we kunnen columbussen, dan doen we dat he!

Vanop onze camperplaats zien we het kruis waar we naartoe wandelden! Mooi meegenomen natuurlijk. Het is een terrassencamping en wij staan ( gelukkig) boven. We dalen af om te gaan zwemmen.  We betalen onmiddellijk ( 59€) voor onze nacht en bestellen brood voor morgenvroeg. Het zwembadwater is ijskoud 🥶 en de douches erbarmelijke. Nu ja, we hebben onze eigen douche mee he in ons rijdend huis 🥰.

We maken ons eigen potje klaar, want het restaurant is enkel open in het weekend.

De schotelantenne ontvangt eens iets en we kijken samen met de jongens naar een grappige film 🎥. Leuk!

En nu onder de wol. Oogjes dicht en snaveltjes toe xxx